بازار فروش مرغ خوری سفالی

مرغ خوری سفالی یکی از بهترین ظرف ها برای سرو انواع غذاها در میهمانی ها می باشد. این ظرف زیبا برای فروش در بازار ایران عرضه می شود. این محصول در کشور ما توسط بهترین سفالگران ساخته شده است. آن ها برای ساخت این ظروف از بهترین مواد اولیه استفاده نموده اند. با خرید مستقیم و بی واسطه می توانید این محصول را با قیمت خیلی مناسب ترین خریداری نمایید.

بازار فروش مرغ خوری سفالی

سفال مصرفی برای ساخت مرغ خوری سفالی

سفال مصرفی برای ساخت مرغ خوری سفالی برای ساخت مرغ خوری سفالی از روش چرخکاری استفاده می نمایند. استفاده از چرخ برای تولید سفال در ایران بیشتر رایج است. سفالگرانی که می خواهند با این روش برای ساخت ظرفی مانند مرغ خوری سفالی اقدام کنند نیاز به مهارت زیادی دارند. مراحلی که برای تولید ظرف با استفاده از این روش وجود دارد، به ترتیب ذیل است:

  1. انداختن گلوله گل روی چرخ سفالگری
  2. شروع به چرخاندن چرخ نموده و با مهارت دست آن را در مرکز صفحه چرخ قرار می دهند.
  3.  گل را باز می کنند. با انگشت شست دو دست به وسط گل فشار می آورند تا در آن سوراخی ایجاد شود. لازم است تا احتیاط شود که تنها یک سانتی متر عمق سوراخ از کف چرخ بالاتر باشد.
  4. گل را بالا می گیرند تا دیواره های آن نازک شود. شما حالا می توانید یک استوانه کامل با ضخامت مناسب روی چرخ داشته باشید.
  5. برای ساختن ظرف های مانند مرغ خوری سفالی و کاسه و بشقاب نیاز به ساخت استوانه وجود ندارد. بعد از این که گل را در مرکز قرار دارند آن را مستقیما به شکل ظرف در می آورند.
  6. بعد از این که توانستند شکل مورد نظر را بسازند با یک سیم نازک آن را از روی چرخ جدا می کنند. سپس در سایه می گذارند تا نیمه خشک شود.
  7. حال که ظرف نیمه خشک شده آن را به صورت وارونه روی چرخ می گذارند درحالی که چرخ را می چرخانند، با یک تیغه ی ساده بخش هایی از آن را که زاید هستند، را می تراشند.
  8. بعد از این که تراش دادن تمام شد، ظرف را مجدد 24 ساعت در سایه می گذارند. بعد از گذشت این زمان ظرف ها را جلو آفتاب قرار داده یا به گرم خانه می برند تا ظرف ها کاملا خشک شوند.
  9. بعد از ساخت آن ها را داخل کوره می گذارند تا بر اثر حرارت دیدن کاملا پخته شوند.
  10. ظرفی مانند مرغ خوری سفالی که با لعاب برای فروش در بازار عرضه می شود، به حرارت 900 تا 950 درجه سانتی گراد و زمان پختن 8 ساعته نیاز دارد.

بازار فروش مرغ خوری سفالی

بازار فروش مرغ خوری سفالی مردم تمایل دارند تا ظرف های متنوعی استفاده کنند که برای سلامتی آن ها فواید بیشتری دارد. از زمان های گذشته اجداد ما از این ظروف برای پخت و پز استفاده می کردند. امروزه نیز با گذشت زمان و پیشرفت فناوری انسان ها توانسته اند بیشتر به خواص این ظرف ها پی ببرند.

با توجه به علاقه مردم به زندگی سالم خیلی از افراد در بازار هستند که تمایل دارند تا مرغ خوری سفالی را خریداری کنند. به همین دلیل بازار فروش مرغ خوری سفالی در ایران رونق خیلی خوبی دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما