جاشمعی سفالی خام را از کجا بخریم ؟

استفاده انسان از ظروف سفالی قدمتی دیرینه دارد. در گذشته تقریبا در اکثر خانه ها چنین ظروفی به چشم می خورد که بیانگر کاربرد وسیع ظروف سفالی می باشد. امروزه اشیا و  ظروفی که با سفال ساخته می شوند جلوه خاصی به دکوراسیون خانه می بخشند. استفاده از ظروف سفالی علاوه بر زیبایی و استحکام مناسب، ضرر کمتری نسبت به ظروف فلزی برای سلامتی انسان دارد. با سفال می توان اشیا و ظروف تزئینی فراوانی تولید کرد که هم برای مصارف روزمره و هم زیباسازی دکوراسیون داخلی کاربرد دارد. یکی از زیباترین محصولات سفالی، جاشمعی سفالی خام  می باشد که با ترکیب نور و شمع زیبایی خاصی را به محیط می بخشد. 

جاشمعی سفالی خام را از کجا بخریم ؟

سفال به کار برده شده برای جاشمعی سفالی خام

سفال به کار برده شده برای جاشمعی سفالی خامماده اصلی ظروف سفالی خاک رس می باشد که با انجام فرایند های مختلف روی آن می توان چنین ظروفی را تولید کرد. خاک رس خاصیت فوق العاده ایی در استحکام و نفوذ ناپذیری دارد. اگر بخواهیم فرایند تولید ظروف و بطور خاص جا شمعی های سفالی را بیان کنیم می توان به مراحل زیر اشاره کرد:

  1. تهیه مقدار کافی خاک رس مرغوب و خالص برای داشتن کیفیت بالاتر 
  2. تبدیل خاک رس به گل با اضافه کردن آب با درصد مناسب
  3. ورز دادن مناسب گل برای ترکیب و چسبندگی بیشتر گل و خروج هوای اضافی از آن
  4. طراحی و شکل دادن به گل بوسیله میز گردان و سپس جداسازی آن
  5. قرار دادن جاشمعی ها در سایه ( گرما و نور مستقیم باعث تبخیر یکباره ی گل و ترک خوردن جاشمعی می شود)
  6. انتقال ظروف به کوره و تنظیم مناسب حرارت برای خشک شدن ظروف
  7. تزیین و رنگ آمیزی ظروف 

قیمت جاشمعی خام در همدان

قیمت جاشمعی خام در همدانکارگاه های تولیدی و افراد زیادی نیز به تنهایی اقدام به تولید ظروف تزئینی و انواع جا شمعی سفالی می کنند. به همین دلیل طرح های بسیار متنوعی در بازار وجود دارد که همین فراوانی باعث می شود تا طیف وسیعی از سلیقه ها پوشش داده شود.

به طبع چنین فراوانی باعث تفاوت قیمت جاشمعی خام موجود در بازار که انواع متفاوتی دارد، می شود. خریداران می توانند با مراجعه مستقیم به مراکز فروش این محصولات، اقدام به خرید کنند. از جمله شهر هایی که سابقه ی دیرینه ایی در تولید این محصول دارند و تنوع زیادی از این ظروف سفالی در آن ها وجود دارد می توان به لالجین همدان، میبد یزد، شهررضا و نطنز اصفهان اشاره کرد.

البته خرید با روش دیگر که مبنتی بر بستر اینترنت است نیز برای خریداران فراهم می باشد که می توان با مراجعه به سایت های فروش معتبر اقدام به خرید این جاشمعی ها و هرگونه ظروف سفالی دیگر بصورت عمده یا جزئی کرد. 

طبیعتا روش دوم نیاز به صرف زمان و هزینه ی بسیار کمتری نسبت به روش اول دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما