قیمت ظروف سفالی لعابدار

ظروف سفالی لعابدار اغلب به رنگ آبی هستند. رنگ این محصولات ممکن است با گذشت زمان و یا استفاده زیاد، از بین برود اما لعاب آنها کاملا پایدار بوده و هیچوقت تغییری در آن ایجاد نمی شود. برخی از افراد، این ظروف را برای دکور منزل خود استفاده می کنند، و برخی دیگر نیز از این محصولات، استفاده کاربردی می کنند. از ظرف های سفالی لعابدار رایج، می توان به شمعدان، لیوان، فنجان، شکلات خوری ها، پارچ و لیوان، پلو خوری ها، کاسه و بشقاب و … اشاره کرد.

قیمت ظروف سفالی لعابدار

طریقه لعابدار کردن ظروف سفالی

طریقه لعابدار کردن ظروف سفالیبر روی محصولاتی که از سفال ساخته شده است، پوششی درخشان وجود دارد که نام آن را لعاب می گذارند، این پوشش علاوه بر استحکام بخشی به ظروف سفالی،  باعث زیبایی و درخشش بیش از پیش این محصولات می شود. البته بعضی از لعاب ها به رنگ مات هستند، و این بسته به مواد تشکیل دهنده لعاب مورد نظر است.  محصولات باید در معرض دمای خاصی قرار گرفته تا مراحل لعاب کاری به خوبی پیش برود. لعاب ها به چند دسته تقسیم می شوند که به بررسی آن ها می پردازیم.

دسته بندی لعاب ها:

  • لعاب های سربی
  • لعاب قلع
  • لعاب فلدسپات
  • لعاب خاکستر

همان طور که می دانید، برای لعاب دار کردن محصولات سفالی، باید اکسیژن و دمای یکسانی به آن ها برسد، قبل از فرآیند لعاب دار کردن، محصول باید عاری از هر گونه گرد و خاک یا چربی باشد، تا لعاب به خوبی روی آن بچسبد. لعاب های سربی، براق و شفاف هستند و در سفالگری ها استفاده زیادی دارند. لعاب قلع، به رنگ سفید مات است، و در برخی سفال ها استفاده می شود. از لعاب فلدسپات، برای تزیین ظروف استفاده می شود و کاربردهای فراوانی در بین کشورها دارد. در نهایت لعاب خاکستر، شامل پتاس و آهک است و از گیاهی به نام زبان گنجشک گرفته می شود.

قیمت فوق العاده ظروف سفالی لعابدار

قیمت فوق العاده ظروف سفالی لعابدارقیمت سفال لعابدار یا محصولاتی که پس از ساخت، لعاب داده می شوند به نوع لعاب به کار رفته در آن ها بستگی دارد. فرآیند لعاب دار کردن، از زمان های گذشته وجود داشته، و قرن ها پیش مورد استفاده قرار می گرفته است. لعاب برای کاشی ها و برخی محصولات دیگر نیز استفاده می شود. بخاطر وجود ترکیبات معدنی در لعاب ها، تنوع رنگ در آن ها زیاد است. برخی از افراد کار لعاب را در منزل خود انجام می دهند. بهتر است قبل از لعاب کاری یک محصول، آن را بر روی یک کاشی امتحان کرد و پس از حرارت دادن به آن و گرفتن نتیجه مورد نظر، محصول را لعاب کاری نمود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما