قیمت چراغ گردسوز سفالی

چراغ گردسوز سفالی یکی از چراغ های گرد سوز می باشد که با توجه به جنس بدنه و رنگ های مختلف با دیگر چراغ های گرد سوز متنفاوت است جنس بدنه چراغ گردسوز سفالی از سفال می باشد.

در  این محصول یک فتیله ای به کار رفته است این فتیله به صورت یک بافت می باشد که این بافت به شکل یک نوار بسیار باریک می باشدکه این بافت باعث میشود اندازه شعله و روشنایی و حرارت این چراغ گرد سوز خیلی بیشتر شود. 

این چراغ ها با توجه به جنس و نوع آن ها در شهرها و استان های مختلف می توان مشاهده کرد اما چراغ گرد سوز سفالی را بیشتر در شهر لالجین همدان می توان مشاهده کرد.

قیمت چراغ گردسوز سفالی

روش استفاده از چراغ گردسوز سفالی

روش استفاده از چراغ گردسوز سفالیدر دوره ی امروزی هرچند که استفاده چراغ گردسوز سفالی بسیار کم می باشد ولی خانواده های ایرانی هنوز از آن در دکورایسیون های سنتی خود جایی برای این چراغ ها خالی گذاشته اند و با جرئت می توان گفت که این چراغ ها به عنوان یک نماد روشنایی و آبادی نقش مهم و به سزایی دارند و می توان از آن ها به عنوان یکی از جالب ترین و زیباترین وسایل تزئینی در تزئینات سنتی خانه ها و سفره ها و مراسمات به خصوص مراسم قدیمی و اصیل یلدا استفاده کرد.

این محصول دارای یک بدنه سفالی می باشد که درون آن نفت می ریزند و یک سر فتیله ی بافتنی ای را درون نفت این بدنه سفالی می اندازند سپس یک سر آن را از محفظه ی بالای قسمت نفتی رد می کنند تا به قسمت شیشه ای برسد این قسمت شیشه ای متحرک است و می توان راحت از بدنه جدا کرد برای روشن کردن این چراغ ابتدا قسمت شیشه را برمیداریم و فتیله ای را که از محفظه ی نفتی بیرون آوردیم و با نفت آغشته شده را روشن می کنیم سپش شیشه ی آن را دوباره سر جای خودش قرار می دهیم این شیشه در جایی که به بدنه متصل می شود دارای گره هایی می باشد که باعث جفت شدن شیشه به بدنه ی چراغ می شود با گذاشتن شیشه نور پخش می شود و باعث روشنایی محیط می شود.

 

فاکتور های تعیین کننده قیمت چراغ گردسوز سفالی

فاکتور های تعیین کننده قیمت چراغ گردسوز سفالیاین محصول در بازار های مختلف دارای قیمت های مختلفی هستند اما مهمترین فاکتور هایی که تعیین کننده ی قیمت چراغ گردسوز سفالی هستند فاکتور هایی از جمله جنس سفال، نقش و طرح سفال، رنگ های به کار رفته در طراحی روی سفال، ظرافت و دقت طراحی روی آن، ورزن آن و… هستند.

یکی دیگر از فاکتور های مهم قیمت این چراغ ها می تواند قدمت و طول عمر و یا عتیقه بودن آن ها باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما