کوزه سفالی ارزان قیمت

از ظروف سنتی ایران باستان می توان به کوزه سفالی اشاره نمود که در بین اقشار مختلف جامعه برای نگه داری انواع مایعات و مواد غذایی مورد استفاده قرار می گرفته است.
کوزه های سفالی به علت سالم و طبیعی بودن مواد تشکیل دهنده آنها برای نگهداری مواد غذایی بهترین گزینه بین ظروف دیگر به شمار می روند به همین دلیل امروزه شاهد آن هستیم که اکثر مردم در کنار آرکوپال مقصود بیضی تمایل به خرید چنین ظروفی را دارند. به علت در دسترس بودن مواد اولیه و مراحل ساخت آسان سفال، قیمت تمام شده این نوع ظروف ارزان بوده و کلیه مشتریان می توانند به راحتی محصولات متنوع و زیبایی را از بازار خریداری کنند.

کوزه سفالی ارزان قیمت

اشکال مختلف کوزه سفالی

اشکال مختلف کوزه سفالی اشکال مختلف کوزه های سفالی را می توان در کارگاه های سفالگری دید که در بین آنها اکثر کوزه داری شکلی کشیده و سری تنگ ساخته می شوند، علت این طراحی خاص جلوگیری از ورود هوا به داخل کوزه و فاسد شدن مواد غذایی داخل آن می باشد. زیرا از دیر باز برای نگهداری مواد غذایی به مدت طولانی از این ظروف در منازل استفاده می شده است.
سفالگران با کمک چرخ کوزه گری و هنر دستان خود شکل های خاص و جذابی را به گل می دهند،پس از کامل شدن مراحل شکل دهی و خشک شدن گل برای افزایش استحکام سفال ساخته شده که دارای رنگی خام و روشن است را داخل کوره جهت حرارت دیدن قرار می دهند.
مقدار و زمان حرار بستگی به تعداد ، نوع کوزه ، رنگ و لعابی دارید که توسط کوزه گر تنظیم شده، سپس سفال ها مدتی را برای خنک شدن داخل کوره باقی می مانند.
کوزه های خارج شده از کوره تغییر رنگ داده و به زردی متمایل می شوند، در صورتی که برای ساخت این کوزه ها از رنگ و لعاب استفاده شده باشد برای نگهداری آب بسیار مناسب بوده زیرا لعاب آنها از عبور و رد کردن آب جلوگیری می کند.
اما کوزه هایی که بدونه لعاب و رنگ ساخته شده اند برای نگهداری مواد آبکی مناسب نبوده و بهتر است برای مواردی مانند ماست استفاده شوند.

فاکتور های مهم در قیمت کوزه سفالی

فاکتور های مهم در قیمت کوزه سفالیقیمت کوزه سفالی به فاکتور های زیادی بستگی دارد، که سفالگران و تولیدی ها مانند ملامین نگین یزد همیشه با آن درگیرند و سعی می کنند این قیمت را ثابت نگه داشته تا بازار مشتریان خود را از دست ندهند.
از بین این فاکتورها مواردی همچون:

  • دسترسی به مواد اولیه
  • هزینه نگهداری و راه اندازی کوره
  • تامین نیروی کار
  • تامین محل مورد نیاز

در قیمت تمام شده کوزه های سفالی تاثیر زیادی دارند، اما مشکل دیگری در سر راه سفالگران قرار دارد و آن عرضه مستقیم و بدونه واسطه این محصول هنری جذاب به دست مشتریان است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما