تولید پاسماوری سفالی سفید

امروزه از سفال برای ساخت انواع ظروف و اشیای تزئینی استفاده می شود. ظروف سفالی در عین سادگی زیبایی منحصر به فردی دارند که با رنگ آمیزی های متنوع این زیبایی دو چندان نیز می شود. از انواع محصولات سفالی که می توانند جلوه ایی خاص به آشپزخانه ها بدهند می توان به پاسماوری سفالی سفید اشاره کرد. این محصول می تواند جان تازه ایی به آشپزخانه دهد و فضای آن را برای افراد با سلیقه دلنشین تر کند. این پاسماوری ها در ابعاد و طرح های متنوع در بازار عرضه می شوند که مصرف کننده می تواند طبق سلیقه ی خود اقدام به خرید آن ها کند. 

تولید پاسماوری سفالی سفید

تنوع در انتخاب ظروف سفالی سفید

تنوع در انتخاب ظروف سفالی سفیدظروف سفالی بواسطه رنگ آمیزی و طرح های متفاوتی که دارند، تنوع خرید زیادی را برای مصرف کنندگان محترم ایجاد می کند. انتخاب ظروف سفالی سفید مطمعنا می تواند در عین سادگیري، زیبایی محیط را دو چندان کند. 

این ظروف پس از تولید از گل رس، بصورت خام در قسمت طراحی کارگاه توسط افراد ماهر و خبره رنگ آمیزی می شود. اصولا سه نوع طراحی برای ظروف سفالی وجود دارد. لعاب کاری، میناکاری و نقطه کوب از جمله روش هایی است که برای طراحی این محصولات بکار گرفته می شود. 

لعاب کاری با رنگ های مختلف به پاسماوری های سفالی می تواند جذابیت و زیبایی این ظروف را دو چندان کند. همچنین لعاب کاری باعث شفافیت این محصول پس از خروج از کوره حرارتی نیز می شود. با میناکاری و نقطه کوبی توسط افراد با تجربه می توان نقش و نگار های متفاوت و متنوعی را روی این کالا ایجاد کرد. 

ظروف سفالی سفید در ابعاد متفاوتی تولید می شوند که خریداران می توانند با در نظر گرفتن فضای مورد نظر اقدام به خرید این محصول با سایز دلخواه خود کنند. پاسماوری ها ی سفید عموما بصورت استوانه ایی با درب مخصوص تولید می شوند. 

روش تولید پاسماوری سفالی سفید

روش تولید پاسماوری سفالی سفیدروش تولید پاسماوری سفالی سفید همانند سایر ظروف سفالی می باشد. یعنی ابندا خاک رس به گل تبدیل شده، گل ورز داده  می شود و در مرحله ی بعد روی دستگاه گردان به آن شکل داده  می شود. 

پس از شکل دهی آن را در سایه و دور از نور مستقیم خورشید قرار می دهند تا کمی خشک شود و از ترک خوردگی آن جلوگیری شود. در مرحله ی آخر با قرار دادن ظرف در کوره به آن حرارت مناسب داده شده تا خشک شود و استحکام مناسب را پیدا کند.

ظرف خام سفالی را می توان با یکی از روش هایی که ذکر شده یعنی میناکاری، لعاب و نقطه کوبی تزئین کرد. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما