قیمت ظروف سفالی همدان

ظروف سفالی همدان طی سالیان از محبوبیت و معروفیت زیادی برخوردار بوده‌اند. آنچه که باعث وجه تمایز این سفال در طی این سال‌ها بوده است، کیفیت و ابتکار، در کنار حسن شهرت و هنر نهفته در آن است. تمام اینها در فرهنگ، هنر، ذوق و سلیقه ای نهفته شده که از ذائقه‌ی فرهنگی مردمان این خطه و کل ایران، به میراث مانده است.

قیمت ظروف سفالی همدان

دلیل معروفیت ظروف سفالی همدان

دلیل معروفیت ظروف سفالی همدان از سالیان دور و از گذشته دیرباز، ظروف سفالی همدان از شهرت زیادی بهره‌مند بوده‌اند و یکی از مهمترین دلایل آن، وجود موقعیت و مرکز لالجین همدان به عنوان قطب و پایتخت تولید و عرضه سفال ایران در آنجا بوده است که معروفیت ظروف سفالی را در سرتاسر ایران و حتی در آن سوی مرزها دو چندان کرده است. قابلیت و پتانسل این شهرت و معروفیتی که در پی آن ایجاد شده، گستره‌ی بزرگی از ایران را در برگرفته و حتی می‌توان از این توانایی برای صادرات و شناساندن این ظروف سفالی به اقصا نقاط دنیا، به ویژه کشورهای همجوار استفاده کرد. با توجه به معروفیت و شهرت همدان، مردم ایران و گردشگران خارجی این منطقه را به عنوان مقصدی برای سفرهایشان انتخاب می‌کنند.

عوامل موثر در قیمت ظروف سفالی همدان

عوامل موثر در قیمت ظروف سفالی همدان ظروف سفالی در نمونه‌های بسیاری وجود دارند، شاید بتوان به دو دسته مهم و متداول آن اشاره کرد که شامل ظروف سفالی تزیینی و ظروف سفالی مصرفی که مورد استفاده در زندگی روزمره هستند، و همچنین به مدل های متنوع از هر کدام  از آن‌ها اشاره‌ای داشت. قیمت ظروف سفالی طیف گسترده‌ای را شامل می‌شوند و می‌توان آن‌ها را از چند هزار تومان تا چند ده هزار تومان تهیه کرد، گرچه که گاهی اوقات مدل‌هایی تزیینی و دکوری آن، از قیمت چند صد هزار تومان نیز فراتر می‌رود.

قیمت ظروف سفالی به طراحی اولیه که توسط دست و قالب ساخته می‌شود نیز، بستگی دارد. همچنین طرح، نقش و رنگ آمیزی بکار رفته در آن نیز تاثیر مستقیمی بر قیمت تمام شده آنچه که تولید و عرضه شده، ایجاد می‌کند. بین نمونه‌های مصرفی و نمونه‌های تزیینی، این مدل‌های مصرفی هستند که به مراتب قیمت بسیار پایین‌تری دارند. اینکه طرح‌های روی سفال‌ها و ظروف تولید شده تماماً با دست نقاشی شده باشند و حسی از لطافت را همراه با ذوق و هنر طراح منتقل کنند نیز، تاثیر فراوانی بر روی قیمت تمام شده آن دارد.

عرضه مستقیم و ارزان محصولات سفال باعث ایجاد رغبت بیشتر به ظروف سفالی همدان، برای استفاده عموم مردم خواهد ‌شد. ارزان بودن و قیمت تمام شدن پایین نیز در گرو داشتن چرخه مناسب از تهیه مواد اولیه و تولید و تکمیل و در نهایت توزیع و عرضه آن است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما